fbpx

 617 total views,  1 views today

Afgelopen jaar werd bekend gemaakt dat bedrijven gebruik moesten gaan maken van eHerkenning om veilig  in te loggen bij verschillende overheidsinstanties. eHerkenning is niet gratis en daarom is er nu een compensatieregeling. Wij leggen u uit wat deze compensatieregeling is en hoe u er gebruik van kunt maken. 

 

Wat is eHerkenning? 

eHerkenning is de manier waarmee u als ondernemer veilig kunt inloggen bij verschillende overheidsinstanties. Momenteel kunt u inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord of een DigiD. In de toekomst zal dit straks waarschijnlijk alleen nog met eHerkenning kunnen. eHerkenning kunt u bijvoorbeeld gebruiken om uw aangifte omzetbelasting in te vullen of voor het aanvragen van subsidies en vergunningen voor uw bedrijf.

Lees ook: Wat is eHerkenning en hoe vraag je het aan?

Compensatieregeling kosten eHerkenning?

De compensatieregeling voor de kosten van eHerkenning compenseert één eHerkenningsmiddel per organisatie per jaar. De machtiging aan een intermediair wordt niet gecompenseerd. De compensatie geldt op jaarbasis. De regeling start (met terugwerkende kracht) vanaf 1 januari 2020 en duurt 2 jaar. De vergoeding wordt betaald aan de ondernemer zelf en geldt alleen voor het speciale Belastingdienst EH3-inlogmiddel. U regelt dit bij één van de erkende leveranciers.

De vergoeding bedraagt ongeveer € 24: dat is de prijs van een Belastingdienst EH3-inlogmiddel. In de loop van september kunt u de vergoeding online aanvragen via de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

 

Voor wie geldt de compensatieregeling?

Alle organisaties die eHerkenning alleen nodig hebben voor het doen van hun belastingaangiften kunnen gebruik maken van de regeling. Dit geldt niet voor eenmanszaken. Eenmanszaken kunnen namelijk nog aangifte doen met DigiD. 

 

Hoe vraag ik eHerkenning aan?

Voor het aanvragen van eHerkenning kunt u kiezen uit de zes leveranciers die vanuit eHerkenning zijn aangewezen. Eerst dient u te bepalen welk betrouwbaarheidsniveau u nodig heeft. eHerkenning heeft vijf betrouwbaarheidsniveaus. Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft is afhankelijk van waarvoor u eHerkenning zult gaan gebruiken.

 

Boekhouding uitbesteden aan ZJ Advies

Als ondernemer kunt u de boekhouding en belastingaangifte al vanaf 49 euro (excl. btw) per maand uitbesteden aan ZJ Advies. Neem voor meer informatie contact met ons op of bekijk onze tarieven. U kunt ons ook op Facebook volgen om op de hoogte te blijven van het laatste fiscale nieuws. 

 

Uurtarief berekenen als ondernemer

Het uurtarief berekenen is voor elke ondernemer die diensten verleent een uitdagende taak. Wanneer u te veel vraagt voor uw diensten, kan dit ervoor zorgen dat u potentiële klanten misloopt. Een te laag uurtarief kan daarentegen ervoor zorgen dat u uw...

Aangifte omzetbelasting; alles wat u moet weten

De aangifte omzetbelasting dient in de meeste gevallen elk kwartaal ingevuld te worden. In dit blog vertellen wij u alles wat u moet weten over de aangifte omzetbelasting, ook wel de btw-aangifte genoemd. Aangifte omzetbelasting, wat is dat? De aangifte...

Een boekhouder vinden voor mijn bedrijf

Een boekhouder vinden kan soms een hele uitdaging zijn. Wat voor soort boekhoudkantoor is geschikt voor uw bedrijf? En waar moet u opletten wanneer u gaat samenwerken met een boekhouder? En waarop zijn de kosten van een boekhouder gebaseerd? In deze blog geven wij u...

Zo maak jij gemakkelijk een overzichtelijke contentkalender!

Content is tegenwoordig één van de belangrijkste dingen op het gebied van online marketing. Een contentkalender helpt jou erbij om een duidelijk overzicht te geven wanneer je welke content maakt en plaats. Op deze manier zit er een duidelijk upload schema in jouw...

Zelfstandigenaftrek verlaagd; wat betekent dit voor uw bedrijf?

De zelfstandigenaftrek verlaagt uw fiscale winst en kan ervoor zorgen dat u als ondernemer minder inkomstenbelasting betaalt. Echter zal vanaf 2020 de zelfstandigenaftrek verlaagd worden. Wat betekent dit voor u als ondernemer?   Wat is de zelfstandigenaftrek? De...

Onze klanten: LOCALFAVS

Wij zetten graag onze klanten in de spotlight, deze keer is dat Evelyne de Jong van LOCALFAVS. Evelyne deelt haar verhaal en ondernemingstips met u en vertelt hoe ZJ Advies haar helpt met zijn boekhouding.   Wie ben je en wat voor bedrijf heb je?  Begin van 2020...

read more

Hoe vitaal is uw bedrijf? Doe de gratis scan

Heeft u een MKB-bedrijf gevestigd in Flevoland en bent u benieuwd hoe vitaal uw organisatie is? Het MKB Schakelteam heeft een vitaliteitsscan ontwikkeld, waarmee direct helderheid ontvangt over hoe u ervoor staat op de zes thema’s: strategie; organisatie; personeel;...

read more

Pensioen voor ondernemers

Wanneer u op de AOW-leeftijd stopt met werken ontvangt u een basispensioen vanuit de overheid. Als u in loondienst werkt bouwt u soms via uw werkgever nog extra pensioen op, als ondernemer moet u dit zelf regelen. Voor het regelen van uw pensioen als ondernemer hebben...

read more